Cefour Wine & Beverage har idag skrivit ett letter of intent med en kroatisk livsmedelskedja som avser försäljning av Easy Wine Glass i deras ca 1100 butiker med start under tredje kvartalet i år. Samtidigt har en ledande aktör i dryckesbranschen, med en dominerande roll på eventmarknaden i Kroatien och Serbien-Montenegro, också tecknat en avsiktsförklaring med Cefour. Aktören ifråga bedriver både direktförsäljning till konsument och heltäckande distribution gentemot konserter och festivaler.
Cefour räknar med att kunna göra den första leveransen redan i augusti till en gigantisk festival som pågår i 4 dagar med drygt 2,5 miljoner besökare. En förutsättning för samarbetet från Cefours sida var att partnerföretaget accepterade en affärsmodell som bygger på vinstdelning. Detta i syfte att kunna ta del av den betydligt högre försäljningsmarginal som erhålls vid direktförsäljning till konsument.
Läs mer...
www.cefourwine.com
Join Amazon Prime - Watch Over 40,000 Movies
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar