tisdag 16 juli 2013

Cefour: VD brev sommaren 2013

Det är så mycket som har hänt sedan mitt förra brev att jag denna gång väljer att berätta lite kring de där små händelserna. De händelser som inte rör avtal eller försäljningssiffror. De som är för ”obetydliga” att pressmeddela, men som för mig personligen känns minst lika stora och viktiga. Att företrädesemissionen som nyligen genomfördes blev fulltecknad, att vi är det första svenska bolaget på den europeiska börsen GXG First Quote, att distributionsavtal är klara i Wisconsin och Michigan. Detta får ni läsa mer om på mynewsdesk eller på Aktietorget.

Denna gång vill jag dela med mig av saker som fyller mig med tillförsikt och bekräftar att vi är på rätt väg.
Att detta nya förpackningssegment verkligen har ett berättigande och att timingen för etablera det på allvar är den rätta. Händelser som stärker den övertygelse vi alla på Cefour har om att vi sitter på något som kan bli hur stort som helst. Bara vi fortsätter jobba målmedvetet och strategiskt, med fortsatt stöd från våra ambassadörer. Våra aktieägare.

Som exempel så fick jag förra veckan de första bilderna på Easy Wine Glass ute i butiker i Illinois och Wisconsin. Bl. a. från Woodman´s 12 stora outlets i Wisconsin, Cellars Fine Wine Store i Neenah, WI, Festival foods med sina 16 fräscha butiker I norra Wisconsin och 5 convenience stores med det USA-klingande namnet ”Freedom BP”. En häftig känsla att nu kunna se produkterna på plats efter ha tagit sig från Åhus, i container över Atlanten, via vår importör i Houston, till distributör i Illinois, vidare till butik för att slutligen hamna i ett amerikanskt kylskåp eller på ett 4th of july – firande i någons trädgård. Och det är väl som Sinatra sjöng… ”if we can make it there..”

Läs hela brevet...

Join Amazon Prime - Watch Over 40,000 Movies

NordicBet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar